10 Kasım 2009 Salı

AŞAĞIYA AKTARDIĞIM YAZIŞMAYI BU AKŞAM YAPTIM. LÜTFEN DİKKATLE OKUMANIZI VE BİLGİLERİ PAYLAŞMANIZI RİCA EDİYORUM.

Ne mutlu bana ki,
Yanyalılar Blog'um yeni isimleri buluşturmaya devam ediyor.

Ben Şeyma Arsel, anne tarafından Yanyalıyım. Ne yazık ki, büyüklerimizden 2 si dışında hepsi öldüler. Annemin dedesi İlk baro reisi avukat Yanyalı Edip Efendi, Karısı Zübeyde hanım. Edip efendinin çocukları: İrfan Hanım (benim ninem, Eşi Yanyalı Mütevelli Vassaf Bey. Cumhuriyet döneminde Tolga soyadını almışlar. Vassaf Bey, en son olarak Kırklareli Mutasarrıfıymış. Mübadele de İstanbul'a yerleşmişler. Oğlu Prof. Dr. Muammer Tolga ve kızları Fahrünnisa, Celadet ve annem Nezahet,)

Yanyalı Edip efendinin diğer çocukları : Merhum Zehra Hanım (Arnavut Kralı Zogo'nun evlilik nedeniyle yengesi, kocası pazar yerişnde asi Arnavutlar tarafından öldürülmüş), - Merhum Hatem Hanım, kocası tıp doktoru Şükrü, Çanakkale savaşında Suvla bayırında öldüğü için soyadını Suvla olarak almış. Kendisine verilen Çanakkale madalyasını bana verdi, oğlu merhum Prof. Dr. Refii Şükrü Suvla, - Merhum Samiye Hanım, Kızları merhum Mahinur Saru, ve Betül Saru.

Ayrıca akrabalarımızdan Aydın Erman, Zeynep Erman, Ergun Erman Yanyalıdırlar. Bigat ailesi de annemin akrabalarındandırlar ve Yanyalıdırlar. Sınıf arkadaşım Gönül Epirden de Yanyalıdır.

Ben Yanya öyküleriyle büyüdüm ve bu web sitesi beni çok duygulandırdı.

---------------------------------------

Sayın Arsel;

Yanyalılık o kadar hâkim ki bende, bir gün dayanamadım ve blogu yapmanın görevim olduğuna karar verip çıktım ortaya. Ne kadar iyi yapmışım !... Ne kadar çok Yanyalı tanıdım !.. Size de beni aradığınız için teşekkür ediyorum. Blogum size de açıktır. Yorumlarınızı, belgelerinizi beklerim. Aramızda bu blog nedeniyle tanıdığım ve bazıları çocuğum yaşında çok genç yanyalılar var. Bunlardan biri olan Volkan Bey ciddî araştırma yapıyor. Müsaade ederseniz sizden gelen bilgileri ona aktarayım. Muazzam detaylı bir şecere yaptı ve ailelerin çakıştığı yerleri buluyor. Sizin e-posta adresinizi vermek isterim. Size doğrudan sorular sormak isteyecektir... İzin var mı ?

Görüşmek üzere ve saygılarımla,

Fazıl Bülent Kocamemi

---------------------------------------

Sayın Bülent Bey,

Memnuniyetle yardımcı olurum, e-mail adresimi verebilirsiniz. Bu arada belki bende ailem hakkında birşeyler öğrenirim. Ninem Abdülhalik Renda akrabamızdır derdi. Kazım Taşkent, hayatında dayım Prof. Muammer Tolga'ya aile ağacı hazırlıyorum. Sizi de koydum, bitince sana da bir kopya veririm demiş. Ama ne yazık ki veremeden ikisi de öldüler. Oğlu Karaca'yı tanıyorum. Kendisine sordum ama bulup bana bir kopya veremedi. Prof. Dr. Hürol Insel'in de akrabamız olduüğunu biliyorum. Ayrıca Etfal Hastahanesinin Kadın Doğum uzmanı (sanırım Hulusi Bey) de annemin akrabasıydı.

Selam ve saygılarımla,

Şeyma (Bilimer) Arsel

Şeyma Arsel'in e-postası: scarse@ttnet.com

Hiç yorum yok: