30 Temmuz 2009 Perşembe

Hani bir Yunan blogunda benim blogumla ilgili bir yorum çıkmıştı ve kim anlıyorsa yazılanları bana da anlatsın demiştim ya !
Bugün tercümesi geldi.
Bunun için Sayın Esma Livia Dino Deyer'e minnettarım.
İşte yazılanlar:

Fazı


Bülent Kocamemi Yanyalı bir Türk ve İstanbul’da yaşıyor İnsanların kökenlerini unutmadıkları görünüyor. 
Atalarının doğudukları memleketi için Yanya/,Ioannina/Jannina http://yanyafbk.blogspot.com adresi olan koskoca bir blog’u yaratması için orada doğmuş olmalıdır. Şehrin serbest bırakılamasından ve mübaleden yaklaşık bir asır sonra 3 dilde yazılan İngilizce, Fransızca ve Türkçe (Bülent Bey neden Yunanca’da da degil ?)(1). Bu blog mübadeleyi hatırlamak için yapılmıştır. (Kötü bir tercüme olduğunu biliyorum fakat önemli değil) Google’ın tercüme programı ile yazılanları anlamaya çalıştım. Neyse, bu insan şehrimizde olup bitenleri, herhalde internetten aldığı bilgilerden faydalanıp, güncel olaylardan haberdardır ve Yunancayı anlayıp konuşabiliyor (2) ve “Yahudi hatıralar” daki ile Paa Yannena korkunç vahşet olayları da biliyor. Bir de “Yanya’nın Gözyaşları” başlıklı bir kitap yazmış. Ayrıca Türk ordusunda ve başka makamlarda vazifeli olan Türk yanyalıların biyografilerini de yazmış. Eski yanyalılar’a tavsiyede de bulunuyor. Bazı Müslüman anıtlarının yok olmasına, Aslan Paşa’nın mezarı gibi, üzülüyor. Hıristyan anıtlarını Türkiye’de yok oluşuna bizim üzüldüğümüz gibi. Bu blog’a bakarken zaman o zamanlarda durmuş gibi bir his veriyor, şehirde üç değişik etnisi olan :Yunan,Türk ve Musevi aynı mekânı paylaşıyor, başka zamanlar, başka gelenekler ve başka bir şehir… Keşke dilini(Türkçeyi) bilip orijinal yazıyı okuyabilseydim. Tarihi olayları başka bir yönden bakmak ilgimi çekiyor : O devirde yaşıyanlar ve hâlâ bugün hayatta olanlar 1923’ten önce nasıl yaşandığını hatırlıyorlar. Neyi hatırlıyorlar, neyi özlüyorlar ve onlar için orası neyi ifade ediyor merak ediyorum. Görüyor musun kaybolan vatanlar yalnız bizim için değil,kaybolan vatanlar herkes için vardır… Bir kaç gün önce Türkler’in Kıbrıs’tan çıkışlarını kutladık şimdi de Türklerin Ege’deki hakları tartışılıyor. Acaba bu blog büyüklerin kararları vermeden önce iki kere düşünmeleri için yazılmış olabilir mi? 
(1) Yunanca bilmiyorum ki !
(2)Dedim ya, bilmiyorum !

Hiç yorum yok: