10 Ocak 2009 Cumartesi

CANLI TARİH: LÜTFÜ KARADAĞ


"Yanya'nın Gözyaşları" adlı kitabımı yazdıktan sonra beni arayanlardan en yaşlısı. Yaşı epeyce ileri ama zihin pırıltıları ve bedensel canlılığı benim gibi yüz kişiyi katlar. Dünya tatlısı. Müthiş bir hafıza. Tam bir Yanyalı görgü ve terbiyesi örneği. Çok değerli Türk bilim adamı merhum Raif Karadağ'ın kardeşi. Beni hiç görmemişti. Kitabımı okumuş. Telefonla aradı ve görmek istediğini söyledi. Gidiş o gidiş. Bir daha peşini bırakmadım. Müthiş bir hafıza dedim değil mi ? İşte bir örnek: İlk ziyaretimdi. Kapıyı o açtı. Beni görür görmez birden sarsıldı. Buyur etti içeriye ve ilk ilk diyalogumuz söyle geçti:
- Siz Pendik'te oturdunuz mu ?
- Hayır efendim ama ninem Pendik'te otururdu, ben de ona çok gittim.
- Tiraje'yi tanır mısınız ?
- Efendim, aynı kişiden mi bahsediyorsunuz bilemem ama benim annemin adı Tiraje'dir.
- İnanamıyorum... Bir anne oğul bu kadar mı benzerler !

Lütfü Bey annemi de ninemi de, büyük dayımı da gayet iyi tanıyordu. Bu nasıl bir göz hafızasıdır ? Allah size uzun ömürler versin çok kıymetli büyüğüm.


Hiç yorum yok: