9 Ocak 2009 Cuma

BİR İLETİ DAHA



Galiba hayalim gerçekleşiyor; Yanyalılara özel bir haberleşme, anı tazeleme, buluşma ortamı yaratmayı başarabileceğim. Çok mutluyum. Ah benim rahmetlik Yanyalıları ! Bunları görebilmenizi çok isterdim. Kim bilir, belki de hissediyorsunuzdur !

"... Ben de Yanya'lı Emin Derbent'in kiziyim. Facebook'taki Yanya Mubadilleri sayfasinda blogunuzun adresini gorunce hemen yakinlarimla paylastim. Henuz ben de abim Selim gibi tam olarak detayli okuma firsatini bulamadim ancak gorduklerim bir Yanya'lı olarak beni çok etkiledi. Kaleminize, emeginize saglik... Iskender Ozsoy'u mutlaka taniyorsunuzdur. Gecen cumartesi gunu 1. kusak mubadil olan babam Emin Derbent ile bir roportaj yapmak icin bizleri ziyaret etti... Epeyce yogun ve guzel bir gun oldu. Iskender bey roportajin 30 - 31 Ocak tarihlerinde yayinlanacagini belirtti. Sanirim mubadele ve mubadil dostlar yahoo gruplarinda duyurur (bu gruplarda daha onceleri yolladiginiz yazilarinizi da hep ilgiyle okudugumu bilmenizi isterim).

Ekte eski Pendik ve Yanya'ya ait birkac fotografi gonderiyorum.

Bir de cok bilinmedik ve yeni bilgiler olmasa da asagidaki link belki ilginizi ceker, babam ve amca oglu rahmetli Sacit Derbent'ten (benim eski koyum yazisi) alinan bilgiler yer aliyor :
http://www.pendikgazetesi.com/haber.php?hid=2253

Ayrica roportaj esnasinda rahmetli babaannem Esma (Merhaci) Derbent'in kucukken babama ogrettigi yari arapca yari rumca gece yatarken okuduklari bir duayi hatirladi babam, ben de dun aksam babama tekrarlatarak fonetik olarak yazdim, bunu da sizinle paylasmak isterim :

E unzi billahi mine seytani racim, bismillahirahmanirrahim
Rabbi esir velatuasir rabbi temin bil hayir
Peftu ya allah haskuthu insallah (yatiyorum ya allah, kalkarim insallah)
Andeskhuto tevekkek tu allah (kalkmazsam eger allaha tevekkel ederim)
La ilahe illallah Muhammeden resulallah
Hakim to sandarni haskutho pli (yatacagim koyun gibi, kalkacagim kus gibi)
Sandu cocu to pedi (sanki kucuk bir cocuk gibi)
Amin yarabbi (3 kez)

Paylastiginiz, aktardiginiz bilgiler icin tekrar tesekkur eder, iyi gunler dilerim.

Saygilarimla,

Ozlem Derbent Evinc"

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ben özlem hanım sayesinde "Yanyalı" ların başka bir özelliğini öğrendim. Teşekkürler Özlem hanım.

Unknown dedi ki...

Just discovered the blog.

Amazing pictures !!

Greetings from Ioannina :-)