5 Şubat 2014 Çarşamba

KÂZIM TAŞKENT... NUR İÇİNDE YATSIN.


Aile büyüklerimizden merhum Kâzım Taşkent'in son zamanlarında ziyaretine giden annem Tiraje Kocamemi'ye hediye ettiği
"Duygularım, Düşüncelerim, İnançlarım" adlı kitabından
sadece iki küçük alıntıyı sizlerle paylaşıyorum:

1) Önsöz: Yarın Mahkeme-i Kübra huzuruna bu kitapla çıkacağım. "Tanrım beni yargılama, günah ve sevaplarımla, güçlerimle-zaaflarımla, sevinçlerimle-acılarımla, tüm duygu, düşünce ve inançlarımla işte ben buyum" diyeceğim.
Kâzım Taşkent
İstanbul, Ayazpaşa, 1.2.1988

2) Son yazısı: Bana mutlu günler yaşatan dostlarıma, birkaç satırla veda etmek istiyorum. Beni, gönül sıcaklıkları, fikir beraberlikleri ve insanlıklarıyla talihli kılanları şükranla kucaklıyor ve kendilerine veda ediyorum. Onların güzelleştirdiği yaşamımı
hiç bir şey çirkin göstermedi bana.
30 Aralık 1979


1 yorum:

Sinan UYANDI dedi ki...

Müteveffa'nın çok yazilarını okudum,insanlarımız okusalar dı hem vatanlarını hem de ayrım gözetmeksizin bütün insanları seveceklerdi...