1 Mayıs 2011 Pazar

EN ESKİ YANYALI DOSTUM VE AİLESİ İSTANBUL'DAYDI


Kalamış Develi'de Nikolau ailesinin bayıldığı karışık baklava tabağı

Kalamış Develi'de Nikolau ve Kocamemi aileleri. Develi lokantası masamıza Türk ve Yunan bayrakları koyarak güzel bir jest yaptı.

Bay ve Bayan Nikolau ve kızları Küçüksu Kasrı bahçesinde

Nikolau ailesi Üstat İskender Özsoy ile röportajdan sonra

"Yanya'nın Gözyaşları" isimli kitabımın ikinci bölümünü tamamlamak üzere 2006 yılında Yanya'ya gittiğimde bana olağanüstü misafirperverlik gösteren Yanya Üniversitesi hocalarından Prof. Dr. Yorgos Nikolau ailesiyle birlikte İstanbul'a geldi (Söz konusu kitabımı okumuş olanlar kendisinden sıkça bahsettiğimi hatırlayacaklar). Birlikte neşe ve hasret dolu beş gün geçirdik. Tarihî mekânları kendi imkânlarıyla gezdiler, ben de onlara Boğaz'ın her iki yakasını, ünlü Bağdat Cadde'mizi, Kalamış'ı, Moda'yı, yani, kendi başlarına gidemeyecekleri klasik turistik mahaller dışındaki yerlerimizi gezdirdim. Bu insanlar Türk-Yunan dostluğuna gönül vermiş insanlardır. İşin hoş tarafı, Prof. Nikolau'nun büyük babası ve büyük annesinin de bizler gibi mübadil olmalarıdır. Kısacası Prof. Nikolau İzmirli bir Rum ailenin torunu sıfatıyla üçüncü kuşak bir mübadildir. Hepimizin gayet iyi tanıdığı Sayın İskender Özsoy benim aracılığımla kendisiyle çok hoş bir röportaj yaptı. Sanırım şu sıralarda sizlere sunulacak hâle getirmekle meşguldür. Yazısını ben de heyecanla bekliyorum.
Profesörü ve ailesini bu sabah yolcu ettim. Yunanistan'a geçinceye kadar uzaktan takip ettim. O da Yunanistan sınırını geçince beni aramak nezaketini gösterdi. Çok iyi intibalarla ayrıldıklarından şüphem yok.

Hiç yorum yok: