18 Ekim 2010 Pazartesi

YANYA'DA MÜTEVELLİZADE EVİ.





Fotoğrafların arkasındaki yazılar hakkında Sayın Ahmet Arda şu bilgileri içeren iletiyi gönderdi ve sizlerle paylaşmama izin verdi:

"Hemşirem Atike Hanım (babaannem Atike Arda)
Yanya'dan yeni gelen, evimizin cepheden görünüşü
resmini gönderiyorum. Her halde memnun olursunuz.
Ancak çehre tarafı bozulmuştur.
Başka hiçbir tebeddülât yoktur.
Ne âlemdesiniz. Çoktan beridir mektup alamıyorum.
Bey'den dün iki satırlık bir tebşir (müjde) mektubu
aldım. Teşekkür ederim. Çok sevindim.
Paşa'ya (İzzettin Çalışlar olmalı) teşekkür yazdım.
Cümlenize selam ve hürmetler.
.....'nin cümlenize selam ve hürmetlerini
arz ederim. 28. 3. 35 (İmza) Şakir.
2. fotoğrafta bir not yok.
3. Fotoğrafın arkasında eski harflerle,
"Kardeşim Bal Emin (Emin Arda, dedem Edirne, Bilecik Valisi Danıştay üyesi)
Ufak ve fakat çok kıymetli mektubunuzu aldım.
Tebşirlerinize teşekkürler ederim. Sizden
çoktan mektup alamamış idim, merakta idim.
Bu suretle de memnun oldum.
Paşa acaba Sadi Bey'e ne söylemiş ve ne cevap
almış olduğu yani suret-i mükâlemeyi bilmek
isterdim. Malûm a söylemekten söylemeye
fark vardır değil mi.
Ben ve ....... hürmetlerimizi sunarız
28. 3. 35 (imza) Eşref
Mütevellilerin hanesinin
mandradan görünüşü.
Galiba biraz tamir görmüştür."
Bu evin Yanya'da nerede olduğunu da bilmiyorum. Fotoğraflar herhalde 1935 yılına ait. Mütevellizadelerin hangi vakfın mütevellileri olduğunu da bilmiyorum."





SAYIN AHMET ARDA'YA
GÖNDERDİĞİ FOTOĞRAFLAR VE İLETİ İÇİN
TEŞEKKÜR EDİYORUM.

Hiç yorum yok: