17 Şubat 2010 Çarşamba

BİR YANYALI DAHA BİZİ BULDU

Uzaklardan, çok uzaklardan gelen bir ileti... Hemen cevapladım. İkincisi de geldi. Mutlu olduğunu belirtmiş. İzin aldım, sizlerle paylaşıyorum:

"Merhabalar,
Ben bir Yanyali kiziyim, herzamanda annecigimle ve onun yemekleriyle ve Elenika denildigi lisaniyla iftihar eder ve rahmetli annemin gorgu kurallari ve yemek kurallari ile hayatimi devam ettirmekteyim. Bir Yanyali kizi olmaktan herzaman cok ovunurum. Ancak 30 senedir Amerika’da yasamaktayim. Blog’unuzu gorunce cok sevindim, insallah bu yaz Istanbul’a gelince Yanyali restorantina gelmek istiyorum. Baska nasil herseyden haberim olur diyede size sormak istedim.
Ozel mail adresim: bkusefoglu@gmail.com
Asagidaki mailim isyeri adresim.
Sevgiler, saygilar

Birsel Kusefoglu
Accounting Manager
Cyberlogic Technologies, Inc

*************************************

"Cevabinizi gormek beni cok mutlu etti Fazil bey. Bu yazismalarimizi baskalariyle tabiki paylasin hicbir mahzuru yok, hatta sevinirim, Yanyalilar grubundan sayilabilmem beni mutlu eder. Dogrusunu isterseniz aile seceresi olarak cok az bilgilerim var. Annem Yanyada dogmus (Hacelagalardan)Kamile Alvurak. Sonra bir erkek kardesi olmus annem iki yasinda iken, adini Ahmet koymuslar. Buyukbaba Hacela aga, buyukanne Hayriye hanimdan cooook daha yasli oldugundan, dayim 2 , annem 4 yasinda iken vefat etmis. Her iki mailimide kullanirsaniz sevinirim. Biz Detroit, Michigan’da oturuyoruz, size kucak dolusu karlar, buzlar gonderebiliyorum buralardan. Sevgiler

Birsel"

Daha sonra gelen ileti ise şöyle devam ediyor:

Boylece anneannem Hayriye hanim henuz 20 yasinin altinda veya civarinda iki cocukla yanliz kalmis. Evde annemin tabiriyle “Lalalar” cocuk bakicilari ve usaklarla kalmislar. Boylece kuplerle altinlar anneannem ve esinin akrabalari tarafindan harcanmaya baslanmis.

Mubadele annecigim 8 yasinda iken baslamis.

Sonra 8-9 yas arasindayken baslayan mubadele Pendik/Istanbul’da neticelenmis.

Tabiki annemin anne tarafindan akrabalari yani teyze ve dayilari hemen hemen ayni civarda Pendik’e yerlestirilmisler.

Anneannemin evi Yanya’daki zenginliklerinden dolayi olsa gerek Pendik deniz kenarinda uc katli muhtesem bir eve yerlestirilmisler vede epeyce arsalar vermisler. Tabiki o arada dahada fazlasi soz verildigi halde, yanliz kadin olmasindan dolayida Yanya’daki mallarinin onda birini bile alamamis.

O evimizi hala hatirlarim bugun gibi, Ucuncu katta denize bakan odanin “cumba”sindaki pencereyi acip onundeki Akasya agacinin kokusunu hala koklarim zaman zaman.

Sonra teyzeler-Hamide, Lutfiye, Emine vede onlarin da onlarca cocuklari ve torunlari ayni yerlerde yasadilar, tabiki hep lisanlarini ve kulturlerini devam ettirdiler.

Babam ilkokullar gezici mufettisi oldugundan birsuru baska koylerde ve sehirlerde yasarlarken, once annesi Hayriye hanim 34-35 yasi arasi ayagindan kangren olarak vefat etmis sonrada erkek kardesi Ahmet 34-35 yasi arasindayken o zamanin tabiriyle ince hastaliktan vefat etmis.

Biz uc kizkardes ailelerimizle Michigan’da yasadigimizdan annemiz Kamile hanimda son yillarini burada cocuklari ve torunlari ile mutlu bir sekilde yasadi vede burada hayati gozlerini yumdu ve gomuldu.

Sevgiler, saygilar

Birsel Kusefoglu

Hiç yorum yok: