26 Nisan 2009 Pazar

BİZANİ'YE AĞIT

Yanya kalesine giren Yunan askerleri bu manzarayla karşılaştılar.
Bizani kalesinin hâli

Bizani kalesi içinde savunma yapan askerlerimiz.


Yıllardır süren savaşın yorgun Mehmetçikleri

Esat (Bülkat) Paşa
BİZANİ
Yanya'ya hâkim sarp bir dağın tepesinde, Yanya'nın son ileri savunma hattı. Bizani Kalesi: 41.000 karnı tok, sırtı pek Yunan askerine ve son model Fransız topları karşısında açlıktan, hastalıktan, savaştan bıkmış, tükenmiş, Osmanlı asker ve subayları. Bir oraya, bir buraya koşuşturan Esat Paşa. Aralıksız top ve tüfek mermisi yağmuru zaman zaman sağnağa dönüşüyor. Nihayet Bizani düşüyor. Galip tarafın askerleri karşılaştıkları manzara karşısında ancak buruk bir sevinç yaşıyorlar. Heryer şehit, her yer parçalanmış toplar, taşlarla dolu. Bu müthiş savunmadan resimler sunuyorum size. Bu fotoğrafları alıntıladığım sayfada şu açıklama vardı:
"Yanya kentinin Türk boyunduruğundan kurtarılışının 96. yıldönümü münasebetiyle filiati.blogspot Yanya’nın kurtuluşu ve Bizani’nin işgaliyle ilgili fotoğraflar sunuyor."
("Με αφορμή την 96η επέτειο από την Απελευθέρωση της πόλης των Ιωαννίνων από τον Τουρκικό ζυγό, το filiati.blogspot σας παρουσιάζει ένα μικρό αφιέρωμα με φωτογραφίες από την κατάληψη του Μπιζανίου και την απελευθέρωση των Ιωαννίνων.)

ŞEHİTLERİMİZE BİR KEZ DAHA DUA EDELİM.


1 yorum:

Adsız dedi ki...

Rahmetli dedem Hacı Mehmet (Çavdar) Çavuş'un askerlik yaptığı Yanya ile ilgili;
Güzel bir himette bulunmuşsunuz.Sitenizden bir kaç resim alarak aşağıdaki notu yazdım.
"Rahmetli Dedem, Mehmet Çavuş Yanya'da askerlik yaptı demiştim.

İşte o günlerle ilgili fotoğraflar..

İnterneti dolaşırken Yanya'ya uğradım.

Ve teşekürlerle

http://yanyafbk.blogspot.com/

adresinden bu resimleri aldım.

Başta dedem Hacı Mehmet Çavuş olmak üzere tüm şehit ve gazileri bu vesile ile rahmetle yad ettim"

http://khirka.blogspot.com/2007/06/blog-post.html
Çok çok teşekürler