5 Ağustos 2017 Cumartesi

GÜZEL BİR YAZIŞMA

Fransa'da yaşamını sürdürmekte olan sevgili kardeşim, Derbent ailesinden Selim Derbent ile yazışırım. Benimle de temas kurmasını sağladığı bir arkadaş olan ve yüreği samimi sevgiyle dolu olan Ioannis'i geçenlerde ziyaret etti. Yanya'yı birlikte gezdiler, unutulmaz hoş anılarla evlerine döndüler. Yaşadıklarını bana anlattı ve geçen defa bloğumda sizlerle paylaştığım fotoğrafları gönderdi. Bu kez sizlerle başka bir hoşluk paylaşacağım: Selim-Ioannis yazışmasını. Bunun için izin aldım ve bana geldiği şekliyle, yani İngilizce metin ve Selim kardeşimin Türkçe yorumuyla aktarıyorum:

Bulent Agabey,

Ioannis, yayimladiginiz fotograflarimi gordukten sonra bana yazdigi iletideki konuyla ilgili bolumu sizlerle paylasiyorum.

"I had a look at your pictures on the blog of Mr. Kocamemi and they are very nice, very beautiful pictures! And I see that Mr Kocamemi has very warm feelings about you and for the city, from what I understand! But I would like to ask your opinion on this matter. Do you think that it would be a good idea to add a few words that there were some Greeks here that they were very happy to receive you? I would not want the people in Turkey, especially our people, the Yanniotes, the Yanyalilar, to think that we are some kind of brutes here who would "run for their swords if they saw the Turks coming back to the city"... I understand that things are still not very easy between Greeks and Turks but I strongly believe that visitors from Turkey have nothing to worry about. Please think about it and let me know what are your thoughts on the matter!"

Bana soracak olursaniz, cok onemli bu konuyu hakli olarak gundeme getirdi diyebilirim. Aslinda dusunmedim degil ama ozel yasamlarini herkese acik bir blogta konu etmek istememistim. Kisacasi, en azindan esim Annick ve benim Yanya'da Ioannis, annesi, babasi, halasi ve enistesinin bize gosterdikleri yakin ilgi ve samimi misafirperverligin altini cizmemek bu guzel insanlara ve onlar gibi dusunenlere karsi haksizlik olur kanisindayim. Size bir de Ioannis ve benim Emin Aga Haninin bahcesinde birlikte oldugumuz bir fotografi yolluyorum. Uygun gorurseniz yayimlayin yoksa hic onemi yok, tek arzum Yanya'da oraya giden Turkleri en iyi en arkadasca karsilayacak insanlarin da oldugunu Yanyalilarin bilmeleridir.

Sevgi ve selamlar




Hiç yorum yok: