14 Kasım 2009 Cumartesi

İLETİLER, İLETİLER... YANYALILARIN TORUNLARI ARAŞTIRIYOR !..

Merhabalar Bulent Bey,
Blog'unuzu yeni gordum. Gercekten elinize saglik. Buyuk is basarmissiniz, kutlarim.
Ben de baba tarafindan Yanya'liyim. Babaannem kesin Yanyali. Baba-dedem de Rumelili, gocmen, Rahmetli babam ve amcam saka ile karisik dedemin Arnavut oldugunu soylerlerdi. kendilerini de biz yarim, siz ceyrek kan Arnavutsunuz diye kardesim ve benle biraz da dalga gecerlerdi. Hep merak etmistim dedem ve babaannem nasil tanismislar diye. Bugun bir Yanyali aileden Yanya'da da Arnavut olduklarini soyleyen musluman-Turkler varmis. O zaman dedemin de Yanyali olmasi gerek. Tabii tam bilemiyorum.
Dedem Muhendishane-i Berri-i Humayun'dan mezunmus. Adi Huseyin Avni bey. Vefat ettigi tahmini yillarda Bitlis'te Sark Vilayeti Ser Muhendisi olarak bulunuyormus. 1913-15 gibi bir tarihlerde babam henuz 1 yasinda iken tifusten vefat etmis.
Bunun uzerine babaannem de 3 oglunu alip Izmir-Karsiyaka'ya Yanya'li yakin akrabalarinin yanina gitmis. Anlasilan Yanya'ya gidecek bir durum yokmus. Karsiyaka'da Alaybey civarinda bir ev alip oturmus. Babam 13 yasinda iken de (1925-26'lar olmali) kendisi vefat etmis. Karsiyaka'da "dayimin kizi" dedigi bizlerin de Emine (Ozkal) hala dedigimiz, yakinlarimizin da gozkulak olmasi ile 3 kardes hayata atilincaya kadar kendileri kalmislar.
Babam 1966 kisinda Istanbul'a gittigimde Pendik'teki akrabalari ziyaret etmemi soylemisti. Verilen adrese hakikaten gittim. Bu adresteki akrabamiz da Karsiyaka'dakilerle akraba idiler. Istasyon'a cok yakin hemen kahvenin karsisinda oturuyorlardi. Kendi adi Hayriye, kizi o zamanlar 15-16 yasinda, adi Fethiye idi Yoksa tersi mi? Ben henuz liseyi bitirmistim, Detaylari gercekten cok hatirlayamiyorum. Rahmetli (1968) babamin (Ahmet Muzafferettin -Muzaffer denirdi) cocukluk ve gencligini, rahmetli amcalarim Naim(1951) ve Hamdi'yi (1971) gayet iyi hatirliyorlardi. Tabi babaannem Esma hanimi da.Tahmin edeceginiz gibi beni guzel bir borek yaparak agirlamislardi. Bir ogullari o zaman Ankara muhafiz alayinda askerlik yapiyordu. Ismini hatirlayamiyorum.
Izmir'deki akrabalarim da 4 kardes, 1'i yukarida bahsettigim Emine (Ozkal) Halam, digerleri, Raziye, Rahime halalar ve Resat (?) dayi idi.Hepsine Allah rahmet eylesin. dedem ve babaannemin gecmislerini arastiriyorum. Blogunuz beni gercekten etkiledi. Sizin de hem Karsiyaka hem de Pendik baglantinizi okuyunca yazmak istedim. Kimbilir belki birilerini tanirsiniz diye. size yuk olmaz. Bana verebileceginiz her turlu bilgiyi sabirsizlikla bekleyecegim,
Saygilar,
Cigdem Berdi (baba soyadim) Gokhan

Hiç yorum yok: